Thursday, 31 January 2013

aku puteri yang berperisai!

assalamualaikum
hey guys,

after aku duduk, dengar, lihat, faham, mendalami dan fikir balik pasal program yang aku baru je join tadi kat sekolah pasal  *Perisai Buat Puteri by Dana Belia 1 Malaysia* aku rase sangat amaze dan spechless. it was a great day for me because i learned something new in my life. and the handsome motivator act like he knowed everything about teenagers life hahaha

this program is more about girls thing. so of course lah yang join nie semuanya perempuan, tapi penceramahnya lelaki. haha fortunately he's a good speaker, funny and sporting. program nie telah menyedarkan aku dari diulit mimpi yang lena about how dangerous dunia kat luar tu for girls, especially teenagers!

aku as a 16 years teenagers, to be honest lahh kan, pernah lah couple once in my life. haha so funny to think about it back. seriesly time couple memang hati terbit bunge-bunge cinta siap ade pelangi and alls, but time break, aku rase macam 'why this thing happen to me?!' tapi like people always said, life must go on. so aku tough kan diri aku to face de reality. dis relationship is over! it's not important anymore too me. since that, i never fall in love with any guy even though ade yang duk suka kat aku. cewah! alhamdulillah aku still berjaye until now.

conclusion yg aku dapat from that program, i feel better and more confident! plus,  marilah menjauhkan diri daripada lelaki perosak! since penceramah tu gelarkan lelaki yang useless nie as a 'lelaki perosak', i keep imagine that 'lelaki perosak nie same macam serangga perosak, such as lipas. and ya, i hate lipas as i hate lelaki perosak nie more and more! so jangan lahh terlalu mudah untuk menyerahkan everything that u have to a man. we as a girl have our own dignity and jangan lah biarkan maruah kite nie dipijak-pijak by this useless guy..

last but not least, say no to COUPLE and insyaallah maksiat dapat dijauhi dan bertambah sayang Allah kepade kite. jadilah seorang yg tegas dan berprinsip dengan tidak membenarkan lelaki touch kite. beware! dear girls, we're expensive and valuable. only de chosen one can get us. and i'm a lambourgini spyder. ahak!

p/s: a big thanks to abang Airol Irwan Limin sebab sudi menjejakkan kaki dan beri segala info, advice buat gadis-gadis di SMK Bandar Rinching. i learned a lot through this program. tak sia-sia duduk dalam dewan yang panas tu. i really enjoy it :D

muke  macam  Aaron Aziz  nie tengah feeling kasi motivasi.haha
                                               

3 comments:

  1. sampai tanya umur brapa dh kahwin ke lum yg paling dasyat diorang leh bed abg airol tu dh kahwin k lum lawak giler

    ReplyDelete