Friday, 31 August 2012

MERDEKA!

assalamualaikum
hey guys,

daripade aku sibuk guling-guling atas katil, lebih baik aku buat entri pasal negara kita kan.ahak!okay, memandang hari nie merupakan 31 0gos 2012 - hari kemerdekaan bagi negara Malaysia yang ke 55, aku akan jadi anak jati Malaysia dengan bertutur dalam b.melayu.tiada lagi kata-kata Inggeris dalam entri kali nie.haha

memang tak sangka negara kita dah 55 tahun merdeka dan bebas.memang sukar untuk dipercayai sehh.aku pon macam terkesima bile dapat tahu yang kite sume, rakyat Malaysia dah 55 tahun bebas daripada penjajahan.cewahh ayat aku cukup syahdu tak?uhukk..uhukk..

jadi ape yang aku nak cube sampaikan ialah AKU BANGGA JADI ANAK MALAYSIA!dan sebenarnye, kite sume terhutang budi dengan askar-askar zaman dahulu kala yang berjuang sampai ke titisan darah yang terakhir demi mempertahankan tanah air kita nie.tengok, aku dahh tersyahdu lagi nie.ahak!

jadi..jadi lagi.haha.lepastu, kite nie generasi sekarang haruslah membalas jasa mereka sume dengan jage negara kite nie elok-elok supaye tak kene jajah lagi!barulah adil dan saksame tugas yang dipukul.haha

akhirulkalam, alhamdulillah kita merdeka, kita rakyat yang harmoni, kita 1Malaysia dan kita semua comel macam ZAMALIAH ZAKI!haha gurau-gurau.jadi, hargailah tanah air kite nie.semoge kemerdekaan ini akan berkekalan.insyaallah!MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!

p/s : aku terasa macam buat essei pulak.series ayat nerd!haha.tak pe, aku sanggup jadi nerd demi Malaysia!

           

No comments:

Post a Comment